Ako postupovať pri dopravnej nehode?

Zabezpečte miesto nehody!
Ohrozujú havarované vozidlá ďalších účastníkov premávky? Ak áno, zabezpečte čo najrýchlejšie miesto dopravnej nehody výstražným trojuholníkom, nasaďte si reflexnú vestu a zapnite na vozidle výstražné svetlá.
Je niekto zranený? V prípade potreby poskytnite prvú pomoc a volajte okamžite záchrannú službu na čísle 155 alebo 112.
Zavolajte políciu! Na čísle 158 alebo 112
- účastníci nehody sa nevedia dohodnúť na tom, kto je vinníkom nehody
- predpokladaná škoda na vozidlách prevyšuje sumu 3 990 €
- vodič jedného z havarovaných vozidiel je pod vplyvom alkoholu, prípadne návykových látok
- vinník nehody nie je známy - účastník dopravnej nehody z miesta nehody ušiel, nezastavil vozidlo, nepreukázal svoju totožnosť, neposkytol údaje o poistení vozidla
- pri nehode došlo k zraneniu alebo úmrtiu osoby
- došlo k poškodeniu komunikácie alebo jej príslušenstva (bez ohľadu na výšku škody). Najčastejším prípadom je poškodenie dopravnej značky alebo zvodidiel


Vyplňte správu o nehode
Ak nie je potrebné volať Políciu a ako účastníci dopravnej nehody ste sa dohodli na tom, kto je
vinníkom dopravnej nehody, vyplňte spolu Správu o nehode.
- Ak je vinníkom iný účastník dopravnej nehody a nie Vy, požadujte od neho doklady totožnosti či už občiansky preukaz alebo pas, prípadne vodičský preukaz a doklad o uzatvorení PZP - Zelenú kartu. V prípade, že ste nehodu spôsobili Vy, je predloženie dokladov na vás.
- Zapíšte si údaje vinníka, jeho meno, adresu, telefónne číslo, EČV a informácie o poisťovni, v ktorej má uzatvorené PZP (názov poisťovne, číslo zmluvy). Tieto údaje sú uvedené na Zelenej karte. Aj keď sa na prvý pohľad nezdá, že máte nejakú veľkú škodu na aute, len sem tam nejaký škrabanec, škoda môže byť väčšieho rozsahu, o čom sa dozviete až neskôr.
Zavolajte asistenčnú službu
Ak potrebujete odťah vozidla, zavolajte Asistenčnú službu poisťovne, v ktorej máte uzatvorené
povinné zmluvné poistenie alebo havarijné poistenie.
Väčšina poisťovní, poskytuje ako súčasť povinného zmluvného poistenia Asistenčné služby
k poistenému vozidlu, ktoré Vám zabezpečia odťah vozidla v prípade dopravnej nehody. Nárok na asistenčné služby máte bez ohľadu na to či ste vinníka alebo poškodený.
POZOR: Nevolajte na infolinku poisťovne, ale na špeciálne telefónne číslo asistenčnej služby.
Infolinka poisťovne je dostupná len počas štandardných pracovných hodín, Asistenčné služby
poisťovne sú dostupné non-stop, 7 dní v týždni, 24 hodín denne.


Nahláste škodu poisťovni
Bezprostredne po nehode nahláste poistnú udalosť poisťovni telefonicky, online alebo osobne.
Ak ste vinníkom nehody, vyplnenú a podpísanú správu o nehode zaneste do svojej poisťovne alebo ju pošlite elektronicky.
Poistnú udalosť je nutné písomne nahlásiť poisťovni do 15 dní v prípade ak došlo k nehode na území SR, alebo do 30 dní, ak sa nehoda stala v zahraničí.
Ak ste poškodeným pri dopravnej nehode, nahláste škodu v poisťovni, v ktorej má vinník uzatvorené povinné zmluvné poistenie. Pre poškodeného uvedené lehoty 15 a 30 dní pre nahlásenie poistnej udalosti neplatia.